Budowane jest przejście podziemne łączące perony, które zapewni łatwe i bezpieczne dojście na perony. Będzie także wyposażone w windy. Przy samym budynku dworca zmienia się peron nr 1. Wykonawca wywozi gruz i oczyszcza teren.
- Jeszcze w tym roku podróżni zyskają nowoczesny i funkcjonalny obiekt, który zapewni wszystkim wygodne korzystanie z pociągów. Będzie jaśniejsze oświetlenie i antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi. Komfort podróżnych zwiększy nowa wiata, ławki i czytelna informacja pasażerska oraz monitoring - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Bezpieczeństwo i komunikację w Rawiczu poprawią też wiadukty na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe.
Jadąc z Wrocławia do Poznania na stacjach przed Lesznem, w Bojanowie i Kaczkowie zamontowano też nowe oświetlenie i nagłośnienie.
Po zmianie wykonawcy, podpisana w maju przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowa z firmą Torpol S.A. zapewniła kontynuację robót na ważnej dla podróżnych i mieszkańców linii. Inwestycja planowana jest do końca 2020 roku. Po zakończeniu prac na odcinku granica województwa dolnośląskiego – Czempiń i zyskaniu niezbędnych dokumentów, podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska najszybszym pociągiem zajmie ok. 1:30 h. Wzrośnie bezpieczeństwo i komfort pasażerów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń”. Warte ponad 1,5 mld zł prace są dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).
PRZECZYTAJ TEŻ:
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?