Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kłopotliwe dojście na peron. Pasażerowie chcą kładki [ZDJĘCIA]

Jakub Latusek
Jakub Latusek
Pasażerowie korzystający z dworca kolejowego zwracają uwagę na kłopotliwe obejście prowadzące na perony. Droga jest długa, kręta a jak się okazuje, może być również niebezpieczna.

W związku z remontem rawickiego dworca kolejowego, pasażerów wsiadających i wysiadających na stacji czekają niemiłe niespodzianki. Najważniejszą z nich jest obejście prowadzące z budynku dworcowego na perony 2 i 3, na które przyjeżdżają pociągi. Zdaniem wielu pasażerów, trasa jest źle opisana.

- Rozkopane wszystko - rozumiem, bo jest remont, ale szanujmy się i nie traćmy czasu szukając miejsca odjazdu pociągu. Trzeba pytać robotników i dzięki Bogu oni tam byli, bo nie zdążyli byśmy na pociąg - napisała do nas jedna z czytelniczek. Zarzuca też, że obejście wytyczone przez PKP jest za długie, co szczególnie przeszkadza osobom starszym, z dziećmi lub niepełnosprawnym.

Trasa prowadzi kilkaset metrów: najpierw w stronę przejścia dla pieszych idących do Masłowa, później ogrodzonym tunelem w stronę wejścia na perony. Częściowo prowadzi po chodniku, płytach betonowych oraz nawierzchni szutrowej. Przejście jej zajęło nam ponad 5 minut (bez obciążenia bagażem).

W ostatnim czasie na jednym z peronów doszło do tragicznego zdarzenia. Starszy mężczyzna wysiadając z pociągu zasłabł, a służby ratunkowe miały problem z dotarciem na miejsce. Mężczyzny nie udało się uratować.

W sprawie kłopotliwego obejścia interweniowała też radna powiatu, Grażyna Kośmider.

- Proszę, aby do momentu wykonania remontu peronu 1, wprowadzono dodatkowe rozwiązanie w formie położenia kładki drewnianej przez nieczynne tory od dworca PKP do nowo wybudowanego peronu. Takie rowiązanie jest tanie i zastosowano je w Kościanie. Tam pasażerowie nie muszą iść kilkaset metrów po nierównym gruncie, w kurzu i piachu lub błocie, w zależności od pogody, na dodatek z bagażami, aby dostać się na peron, który jest tak blisko - argumentuje radna Kośmider.

Jak dodaje, obecna sytuacja w Rawiczu powoduje duże niezadowolenie pasażerów.

- Zwykła i łatwo demontowana kładka z poręczą, bardzo pomogłaby w szybkim i sprawnym dotarciu pasażerów do peronu zamiast kilkusetmetrowego slalomu na czas, po torze przeszkód z walizką na kółkach lub ciężką torbą w ręce, co jest uciążliwe dla wszystkich pasażerów - mówi Kośmider.

O możliwość montażu kładki zapytaliśmy rzecznika PKP PLK, które jest inwestorem modernizacji linii kolejowej, w tym również peronów w Rawiczu.

- W trakcie realizowanej inwestycji chcemy zapewnić możliwie jak najwyższy komfort podróży. Priorytetem jest jednak zachowanie bezpieczeństwa podróżnych. Z tego względu, po dokładnych analizach, na stacji konieczne było wprowadzenie zmienionej organizacji ruchu pieszych. Podróżni mogą korzystać z odpowiednio zabezpieczonego przejścia w poziomie torów. To rozwiązanie tymczasowe - tłumaczy nam Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. Informuje też, że wkrótce wykonawca zacznie wymianę torów i rozpocznie budowę peronu nr 1, znajdującego się przy budynku dworca.

Jak przekazał nam rzecznik PKP PLK, zmiany w dojściu na perony będą możliwe w grudniu, kiedy planuje się zakończyć modernizację peronu nr 1.

- Docelowo podróżni zyskają funkcjonalne i bezpieczne przejście podziemne na stacji - mówi Radosław Śledziński.

Podróżnym korzystającym z dworca w Rawiczu pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rawicz.naszemiasto.pl Nasze Miasto