W związku z remontem rawickiego dworca kolejowego, pasażerów wsiadających i wysiadających na stacji czekają niemiłe niespodzianki. Najważniejszą z nich jest obejście prowadzące z budynku dworcowego na perony 2 i 3, na które przyjeżdżają pociągi. Zdaniem wielu pasażerów, trasa jest źle opisana.
- Rozkopane wszystko - rozumiem, bo jest remont, ale szanujmy się i nie traćmy czasu szukając miejsca odjazdu pociągu. Trzeba pytać robotników i dzięki Bogu oni tam byli, bo nie zdążyli byśmy na pociąg - napisała do nas jedna z czytelniczek. Zarzuca też, że obejście wytyczone przez PKP jest za długie, co szczególnie przeszkadza osobom starszym, z dziećmi lub niepełnosprawnym.
Trasa prowadzi kilkaset metrów: najpierw w stronę przejścia dla pieszych idących do Masłowa, później ogrodzonym tunelem w stronę wejścia na perony. Częściowo prowadzi po chodniku, płytach betonowych oraz nawierzchni szutrowej. Przejście jej zajęło nam ponad 5 minut (bez obciążenia bagażem).
W ostatnim czasie na jednym z peronów doszło do tragicznego zdarzenia. Starszy mężczyzna wysiadając z pociągu zasłabł, a służby ratunkowe miały problem z dotarciem na miejsce. Mężczyzny nie udało się uratować.
W sprawie kłopotliwego obejścia interweniowała też radna powiatu, Grażyna Kośmider.
- Proszę, aby do momentu wykonania remontu peronu 1, wprowadzono dodatkowe rozwiązanie w formie położenia kładki drewnianej przez nieczynne tory od dworca PKP do nowo wybudowanego peronu. Takie rowiązanie jest tanie i zastosowano je w Kościanie. Tam pasażerowie nie muszą iść kilkaset metrów po nierównym gruncie, w kurzu i piachu lub błocie, w zależności od pogody, na dodatek z bagażami, aby dostać się na peron, który jest tak blisko - argumentuje radna Kośmider.
Jak dodaje, obecna sytuacja w Rawiczu powoduje duże niezadowolenie pasażerów.
- Zwykła i łatwo demontowana kładka z poręczą, bardzo pomogłaby w szybkim i sprawnym dotarciu pasażerów do peronu zamiast kilkusetmetrowego slalomu na czas, po torze przeszkód z walizką na kółkach lub ciężką torbą w ręce, co jest uciążliwe dla wszystkich pasażerów - mówi Kośmider.
O możliwość montażu kładki zapytaliśmy rzecznika PKP PLK, które jest inwestorem modernizacji linii kolejowej, w tym również peronów w Rawiczu.
- W trakcie realizowanej inwestycji chcemy zapewnić możliwie jak najwyższy komfort podróży. Priorytetem jest jednak zachowanie bezpieczeństwa podróżnych. Z tego względu, po dokładnych analizach, na stacji konieczne było wprowadzenie zmienionej organizacji ruchu pieszych. Podróżni mogą korzystać z odpowiednio zabezpieczonego przejścia w poziomie torów. To rozwiązanie tymczasowe - tłumaczy nam Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. Informuje też, że wkrótce wykonawca zacznie wymianę torów i rozpocznie budowę peronu nr 1, znajdującego się przy budynku dworca.
Jak przekazał nam rzecznik PKP PLK, zmiany w dojściu na perony będą możliwe w grudniu, kiedy planuje się zakończyć modernizację peronu nr 1.
- Docelowo podróżni zyskają funkcjonalne i bezpieczne przejście podziemne na stacji - mówi Radosław Śledziński.
Podróżnym korzystającym z dworca w Rawiczu pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość.
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody