Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rawicz. Do Masłowa tylko podziemnym przejściem pomiędzy peronami. Modernizacja linii kolejowej E59 coraz bliżej końca [ZDJĘCIA]

Jakub Latusek
Jakub Latusek
Podróżni korzystający z usług PKP oraz Mieszkańcy Masłowa mogą już korzystać z nowych peronów, wind i przejścia pod torami. Tymczasowe przejście prowadzące torami jest już zamknięte.

Przejście pomiędzy Rawiczem i Masłowem

W Rawiczu podróżni korzystają z dwóch nowych peronów.

- Przebudowane przejście pod torami zapewnia bezpieczne dojście do pociągów. Do dyspozycji osób o ograniczonych możliwościach poruszania się są zamontowane dwie windy. Komfort zapewnia m.in. długa wiata na peronie nr 2, ławki, jasne oświetlenie. Będą wiaty na peronie pierwszym. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem są ścieżki naprowadzające - wyjaśnia Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Od 8 listopada zamknięto również tymczasowe przejście pomiędzy Rawiczem i Masłowem, które prowadziło torowiskiem. Do czasu uruchomienia przejazdu powstającym nieopodal tunelem, również cykliści i piesi z podrawickiej wsi zmuszeni są korzystać z przejścia podziemnego.

Prace do końca roku

Według zapowiedzi - jeszcze w listopadzie - również podróżni w Bojanowie skorzystają z nowych peronów oraz nowego przejścia pod torami. Prace postępują również na torowisku. Dotychczas pociągi na trasie Rawicz - Bojanowo korzystały z jednego toru. Jeszcze w listopadzie ma się to zmienić.

- W grudniu prace zakończą się na ostatnim jednotorowym szlaku między Lesznem a Starym Bojanowem, dwutorowo będzie przejezdna cała trasa Poznań – Wrocław - mówi Radosław Śledziński.

Ma być szybciej i bardziej komfortowo

Według założeń, modernizacja linii E59 pomiędzy granicą województwa a Czempiniem ma zakończyć się do końca 2020 roku. Inwestycja umożliwi zwiększenie prędkości składów pasażerskich do 160 km/h na całej trasie między Poznaniem a Wrocławiem.

Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą między stolicami województw w ok. 1:30 h. Poprawi się przepustowość linii, co umożliwi przewoźnikom zwiększenie liczby połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

- Wzrośnie komfort podróży i poziom bezpieczeństwa - zapewnia Śledziński.

ZOBACZ INNE GALERIE Z POSTĘPU PRAC NA KOLEI W RAWICZU:

Rawicz. Tunel prowadzący do Masłowa na coraz bardziej zaawan...

Rawicz. Wielki remont na kolei. Jak obecnie wygląda dworzec ...

Rawicz. Trwa wielka inwestycja na kolei: nowe perony, torowi...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rawicz.naszemiasto.pl Nasze Miasto