Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy pytają: Co dalej z budową tunelu?

Jakub Latusek
Jakub Latusek
archiwum
Trwają intensywne prace budowlane w rejonie rawickiego dworca kolejowego. Mieszkańcy zastanawiają się jednak, kiedy wykonawca zacznie realizować tunel łączący Rawicz i Masłowo?

Po zmianie wykonawcy, podpisana w maju przez PKP Polskie Linie Kolejowe umowa z firmą Torpol. zapewniła kontynuację robót na ważnej dla podróżnych i mieszkańców linii E59. Według harmonogramu, inwestycja ma potrwać do końca 2020 roku.

Po zakończeniu prac na odcinku: granica województwa dolnośląskiego – Czempiń i zyskaniu niezbędnych dokumentów, podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska najszybszym pociągiem zajmie ok. 1,5 godziny. Ma też wzrosnąć bezpieczeństwo i komfort pasażerów.

Kiedy powstanie tunel?

Wielokrotnie o postęp prac pytali nas zmartwieni czytelnicy, którzy każdego dnia muszą korzystać z objazdów do Masłowa. Narzekają na nierówny przejazd ul. Fiołkową oraz fakt, że oficjalna droga do Rawicza prowadzi obwodnicą miasta, a to kilkanaście dodatkowych kilometrów.

- Ile jeszcze będziemy tłuc się tymi śmiesznymi objazdami? - pyta nas jedna z czytelniczek.

Mieszkańcy Masłowa zwracają również uwagę, że prace na torowisku oraz rawickich peronach idą pełną parą. Nie widać natomiast postępów przy budowie tunelu, a od jego wykonania zależy, kiedy w komfortowych warunkach zostaną połączeni z Rawiczem.

Zmartwionych mieszkańców uspokaja rzecznik prasowy poznańskiego oddziału PKP PLK - inwestycja wkrótce ruszy.

- Przed rozpoczęciem budowy wiaduktu kolejowego na ul. Piłsudskiego w Rawiczu konieczna jest przebudowa sieci wodociągowej. Jeszcze w tym tygodniu planujemy rozpocząć te prace. Następnie możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych przy nowym obiekcie - mówi Radosław Śledziński.

Jak jednak zaznacza, wszystkie prace planowane do realizacji w ramach modernizacji linii E59 Poznań – Wrocław, potrwają do końca 2020 roku.

Trwają prace na peronach

Obecnie na terenie dworca budowane jest przejście podziemne łączące perony, które zapewni łatwe i bezpieczne dojście na perony. Będzie także wyposażone w windy.

- Jeszcze w tym roku podróżni zyskają nowoczesny i funkcjonalny obiekt, który zapewni wszystkim wygodne korzystanie z pociągów. Będzie jaśniejsze oświetlenie i antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi. Komfort podróżnych zwiększy nowa wiata, ławki i czytelna informacja pasażerska oraz monitoring - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Bezpieczeństwo i komunikację w Rawiczu poprawią też wiadukty na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej, które zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe.

Jadąc z Wrocławia do Poznania na stacjach przed Lesznem, w Bojanowie i Kaczkowie zamontowano też nowe oświetlenie i nagłośnienie.

Pojadą nawet 160 km/h

Umowa warta 462 mln złotych zakłada, że wykonawca wymieni ok. 40 km torów wraz z siecią trakcyjną. Dokończona będzie przebudowa peronów i przejścia podziemnego na stacji w Rawiczu i Bojanowie. W zakresie prac są nowe przystanki w Kacz­kowie i Rydzynie. Budowa wiaduktu drogowego w Boja­nowie i przejścia pieszo-rowerowego w Lesznie, które ułatwią komunikację i zwiększą poziom bezpieczeństwa na sty­ku toru i drogi. Podobny efekt przyniesie budowa nowych wiaduktów kolejowych na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej w Rawiczu.
Po modernizacji trasy, pociągi pasażerskie pojadą nią z prędkością do 160 km/h, a towarowe - do 120 km/h.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rawicz.naszemiasto.pl Nasze Miasto