Telefon od "banku"
55-letni mieszkaniec gminy Bojanowo, dał się oszukać podczas podróży służbowej. Gdy zadzwonił do niego telefon, na wyświetlaczu pojawiła się identyfikacja numeru banku, w którym poszkodowany ma konto.
W słuchawce odezwał się mężczyzna, który podał się za pracownika placówki bankowej. Twierdził, że środki na bankowym koncie są w niebezpieczeństwie. Powodem miał być atak cyberprzestępców. Doradził, aby pilnie przelać pieniądze na rezerwowe konto systemowe.
- Fałszywy pracownik banku polecił również swojej ofierze zainstalować aplikację umożliwiającą zdalny dostęp do komputera. Zgodnie z instrukcją cyberoszusta, 55-latek wykonywał przelewy swoich oszczędności na numer „bezpiecznego konta systemowego” i zatwierdzał BLIK-iem - mówi asp. sztab. Beata Jarczewska, rzecznik komendy w Rawiczu.
CZYTAJ TEŻ
Stracił 18 tysięcy złotych
Gdy 55-latek wrócił do domu, zadzwonił na infolinię banku. Od prawdziwego bankiera dowiedział się, że został oszukany.
- Z jego konta poszkodowanego dokonano wypłaty w wysokości 13 tysięcy oraz okazało się, że oszust wykorzystując dostęp do konta 55-latka zapłacił 5.000 zł za dokonane w Internecie zakupy. Łącznie pokrzywdzony stracił około 18 tysięcy złotych - dodaje asp. sztab. Beata Jarczewska.
BĄDŹ ZAWSZE NA BIEŻĄCO!
Katastrofa śmigłowca z prezydentem Iranu. Co dalej z tym krajem?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?